OmniGeo jest międzynarodowym projektem badawczym o zasięgu ogólnoeuropejskim. Ideą leżącą u jego podstaw jest wykorzystanie opinii i danych zbieranych w równoległych projektach badawczych obejmujących całą branże turystyczną.
Metodologia badań opiera się na cyklicznym badaniu panelu użytkowników o dużej liczebności.
Dzięki rozwoju technologii i wielkiej popularyzacji Internetu możliwym stało się uzyskanie wysokiej wiarygodności badań na tzw. e-panelu. Dzięki temu, badania można przeprowadzać szybciej i częściej.
Przyjęte procedury badawcze gwarantują wysoką wiarygodność uzyskanych danych i możliwość ich zastosowania w profesjonalnych planach biznesowych i programach rozwoju turystyki.
Celem przeprowadzanych badań jest ich wykorzystanie w branży turystycznej, poprzez poznanie zmieniających się trendów oraz nastrojów turystycznych.
Badania przeprowadzane są za pomocą anonimowych kwestionariuszy, przy pełnym poszanowaniu prywatności użytkowników. Polityka prywatności polega na zapisaniu ankiet tak, aby uniemożliwić kojarzenie ich z poszczególnymi uczestnikami badań. Szczególnej ochronie podlega zarówno nr IP, jak i podane dane adresowe, na który ma być doręczony voucher.
W celu zwiększenia zainteresowania internetowymi badaniami turystyki i zachęcenia do wzięcia w nich udziału, dla Internautów przeznaczono pulę voucherów. Upoważniają one do korzystania z darmowego zakwaterowania w jednym z 800 europejskich hoteli. Jedynym warunkiem przydzielenia vouchera jest wypełnienie całego formularza ankiety.